ماهواره نوید علم و صنعت
پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان

کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت دهه فجر 94 دهه فجر مبارک کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت هفته بسیج هفته بسیج گرامی باد. آيا ميدانستيد 44 رويداد فاجعه خونين در سرزمين منا تصاوير نادر و قديمي از حال و هواي مراسم حج مراسم تشیع و تدفین شهدای گمنام


ماهواره نوید علم و صنعت

پرتاب موفق ماهواره "نويد علم و صنعت" و استقرار در فضا

در بامداد اولين جمعه دهه فجر انجام شد
 پرتاب موفق ماهواره "نويد علم و صنعت" و استقرار در فضا
 ماهواره نويد علم و صنعت كه به صورت بومي در دانشگاه علم و صنعت ساخته شده است، بامداد جمعه با دستور محمود احمدي نژاد، رييس جمهور و شعار "الله اكبر" و رمز مقدس يا مهدي ادركني با ماهواره بر جديد سفير نويد به فضا پرتاب شد.

به گزارش بیست به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج به نقل از سازمان فضايي كشور، هدف اساسي در تعريف و اجراي اين پروژه، دستيابي به يك ماهواره عملياتي، مبتني بر ظرفيت ها و قابليت هاي بومي در حوزه ماهواره است.

ماهواره' نويد علم وصنعت' طي مدت 24 ماه با مديريت يكپارچه سيستمي سازمان فضايي ايران و با همكاري دانشمندان و جوانان ايران اسلامي در دانشگاه صنعتي علم و صنعت، به همت جناب آقاي دكتر بلندي به عنوان مدير پروژه طراحي و ساخته شده است. پرتاب اين ماهواره با استفاده از ماهواره بر' سفيرنويد' از كلاس ' ماهواره بر سفير 1-B ' كه در سازمان هوا فضاي وزارت دفاع توسعه يافته است، انجام مي شود.


ماهواره ايراني نويد 50 كيلو گرم وزن دارد و براي تزريق در مداري با ارتفاء 370 كيلومتر طراحي شده است كه داراي طول عمر مداري دو ماهه بوده و هر شبانه روز 6 بار از فراز ميهن عزيزمان عبور مي كند و در ديد ايستگاه هاي زميني قرار مي گيرد.


ماموريت سطح يك ماهواره نويد علم و صنعت، تصوير برداري از سطح زمين در طيف مرئي با قدرت تفكيك مناسب براي ماموريت محوله و ارسال تصاوير و اطلاعات پايشي سيستم در مدار LEO به ايستگاه هاي زميني است. تصاوير دريافتي از ماهواره نويد داراي كاربردهاي عملياتي در حوزه هاي جو و علوم هوا شناسي، منابع و بلاياي طبيعي مانند: پيش بيني شرايط آب و هوا، تراكم ابرها، ميزان دما و رطوبت هوا، برآورد سطح جنگلها، شناسايي آتش سوزي جنگلها، تعيين خطوط ساحلي، خكشكسالي، سيل، زلزله است.


ماهواره نويد داراي ابعاد 50*50*50 سانتيمتر بوده و در مدار بيضوي شكل با شيب مداري 55 درجه حركت مي كند. ماهواره نويد توسط 5 ايستگاه زميني كنترل مي شود. ايستگاه هاي كنترل در شهر هاي ماهدشت كرج، تبريز، قشم، خرمشهر و مشهد مقدس استقرار يافته و همه ايستگاه ها قابليت ارسال فرمان و دريافت داده هاي سلامت ماهواره به همراه تصاوير را دارند.


ساختار ايستگاه هاي زميني به گونه اي طراحي و پياده سازي شده كه بيشترين دسترسي به ماهواره را براي دريافت اطلاعات و ارسال فرامين كنترل فراهم كرده است.


ايستگاه تله متري و فرمان با استفاده از اطلاعات دريافتي از ايستگاه هاي ره گيري، ماهواره را رصد نموده و وظيفه دريافت و ارسال اطلاعات تله متري از ماهواره را انجام مي دهند. ايستگاه مركزي با استفاده از اطلاعات دريافتي، وظيفه هدايت و كنترل ماهواره و ماهواره بر و همچنين كنترل تله متري و فرمان ماهواره را به عهده دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: ماهواره, نوید, علم, صنعت,

نویسنده : فریدون تاریخ : 21 / 11 / 1390



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان مي باشد.