پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان

کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت دهه فجر 94 دهه فجر مبارک کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت هفته بسیج هفته بسیج گرامی باد. آيا ميدانستيد 44 رويداد فاجعه خونين در سرزمين منا تصاوير نادر و قديمي از حال و هواي مراسم حج مراسم تشیع و تدفین شهدای گمنام


اس ام اس رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)

سلام بر خاتم مهربانى و عشق! سلام براو که گام هاى مهتابى اش شب هاى جهل بشر را به جاده هاى راستى کشاند!
رحلت جانکاه پیامبر مهربانی و رحمت تسلیت باد
.
.
.
دلم به یاد تو امشب لبالب از شور است
تو کیستی که حریمت چو کعبه مشهور است؟
رحلت پیامبر اکرم (ص) بر تمام مسلمین جهان تسلیت باد
.
.
.
رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و آفتاب هشتم امامت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) تسلیت باد
.
.
.
مدینه شد ز داغ مصطفى بیت الحزن امشب
فضاى عالم هستى بود غرق محن امشب
مکن اى آسمان روشن چراغ ماه را کز کین
چراغ لاله شد خاموش در صحن چمن امشب

اس ام اس های جدیدتر در ادامه مطلــــــــــــــــــــب

 




ادامه مطلب...
نویسنده : فریدون تاریخ : 1 / 11 / 1390

«نماد رشادت و جهاد زن ایرانی شهیده نسرین افضل»

 

 

متولد 1338 – شیراز             شهادت 10/4/61 – مهاباد

آغاز:

وی از همان کودکی اهل نجابت,حیاو انجام فرایض (نمازو روزه) بود. در دوران دبیرستان, اعتراضات خردمندانه اش به رزیم شاه آغاز می گردد تا جایی که یک بار نیروهای امنیتی او را مورد تعقیب قرار می دهند. ایشان با معدل 18 دیپلم خود را می گیرد و فعالیتهای او در کمیته امداد , کمیته امام,سپاه و بویزه جهاد سازندگی آغاز می گردد.ابتدا به «روستای دودج»سیراز و سپس دیگر روستاهای استان رفته و به کلاس های فرهنگی و نمایشگاه عکس و کتاب مبادرت می ورزد.

عزیمت به کردستان:

در آغاز سال 1360 با آگاهی از فقر فرهنگی شدید کردستان,با مشورت با علمای شهر و برادرش احمد افضل,تعدادی از خواهران را سازماندهی کرده و به آن دیار سفر می نماید و در مهاباد مستقر می شود.رفتار محبت آمیز او موجب جذب سریع زنان کرد می گردد و آوازه او منتج به درخواست بسیاری از ارگانها برای جذب شهیده نسرین افضل می شود. او حتی زمان استراحت شبانه اش را در فرمانداری به اموری نظیر تقسیم کوپن های مردم صرف می کرد و شجاعانه در نیمه های شب با وجود خطر ضد انقلاب,برای آموزگاران متعهد کرد جلسات گوناگونی برگزار می کند.

شهادت برادر:

شهریور سال 60 با شنیدن خبر شهادت برادرش به شیراز می رود و مدت کوتاهی را برای آرامش مادر سپری کرده و این بار با انگیزه ای بیشتر به مهاباد باز می گردد .تمام وقت خود را در سپاه,جهاد,بنیاد امور جنگ زدگان,فرمانداری و آموزش و پرورش می گذراند. از جمله مسئولیت های او«تبلیغات و انتشارات سپاه مهاباد» است. به جهت نیاز شدید تربیتی در آموزش و پرورش معلم تربیتی شده و سایر معلمین را نیز آموزش می دهد. (یک دوره معلمین نهضت سواد اموزی نیز تحت تعلیم وی قرار می گیرند.) از جمله فعالیت های دیگرش نظارت بر صندوق های رای انتخابات بود.

ازدواج:

در نخستین روزهای بهار سال 1360 با یکی از مجاهدین مومن که پاسدار بوده است ازدواج می کند. شهیده افضل به برگزاری مجالس ذکر و دعا اهتمام داشت و پیوسته دعای حضرت امیر (ع) را بر لب زمزمه می کرد:«الهی قلبی محجوب و نفسی معیوب»

شهادت:

در آخرین شب فروزندگی اش در حالی که در تب می سوخت همسرش را رازی می کند تا او را به مجلس دعای توسل برساند. به گواه دوستانش,آن شب مثل همیشه بشدت منقلب بود. پس از مراسم دعا, همه سوار اتومبیل می شوند. شهیده افضل, یکی از خواهران را از جای بلند کرده و می گوید: اینجا جای من است و خود می نشیند. ماشین حرکت میکند که در مسیر با حمله ضد انقلاب و با اصابت گلوله به سر مبارکش به شهادت می رسد. آرزوی او این بود که همانند الگوی اصلی اش استاد شهید مرتضی مطهری به شهادت برسد و این چنین نیز شد.

شهیده افضل:

شهادت بالاترین درجه ای است که یک انسان می تواند به آن دست یابد و با خونش پیامی می دهد به بازماندگان راهش.



:: برچسب‌ها: عکس, شهیده, افضل, ,

نویسنده : فریدون تاریخ : 26 / 10 / 1390

«نماد رشادت و جهاد دانشجوی بسیجی , شهید مهدی رجب بیگی»

 

ولادت:2/5/1336 – دامغان         محل زندگی: تهران     شهادت 5/7/1360 – در تهران توسط منافقین کور دل

محل دفن : بهشت زهرا (س) قطعه 24 – ردیف 97 شماره 4

*******************************

آغاز:

در خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و زندگی در محله های فقیر نشین تهران , طمع محدودیت را از همان کودکی به وی چشاند

همواره در مقاطع مختلف تحصیلی (ابتدائی,راهنمایی,دبیرستان) از دانش آموزان موفق و ممتاز بود. دردوران دبیرستان کتب مذهبی مختلفی را مطالعه  کرد به جهت تواضع و فروتنی اش همواره محبوب خانواده فامیل و دوستان بود.ازهمان ابتدا به طبقات محروم کمک مینمود.از همان ابتدا بعد عرفانی قوی داشته و اهل راز و نیاز و شب زنده داری بود.

**********************************

دوران جوانی :

-سال 1354 در رشته مهندسی راه و ساختمان دانشکده فنی دانشگاه تهران پذیرفته شده و شاگرد اول دانشکده بود.از همان ابتدا به فعالیتهای صنفی و سیاسی روی آورد.همان سال از سوی دانشجویان به عضویت شورای دانشجویی دانشکده انتخاب و تا سال 58 و آغاز انقلاب فرهنگی در آن سمت فعالیت داشت. موضع گیری های کوبنده اش علیه رزیم منحوس پهلوی از او مبارزی سر سخت ساخته بود.مهدی یکی از مسئولین کتابخانه اسلامی دانشجویان فنی بود که در کنار مطالعه به امر ورزش بویزه برنامه های کوهنوردی همراه دانشجویان مسلمان می پرداخت.

-بیانیه ها و اعلامیه های امام را در دانشگاه و خیابان توزیع کرده و نقش فعالی در راه اندازی و سازماندهی تظاهرات در راهپیمایی های مردمی داشت و در سال 57 به نمایش فیلم و اسلاید از انقلاب و دیگر کارهای تبلیغی بین مردم می پرداخت. بعد از پیروزی انقلاب و ادامه مجدد کار دانشگاه ها,«سازمان دانشجویان مسلمان دانشکده فنی» تشکیل و مهدی,مسئولیت انتشار نشریه دانش آموزی هجرت را به عهده گرفت.مقالات و تحلیل های وی از بهترین کارهای مطبوعاتی و فرهنگی روزنامه های معتبر و سراسری کشور بود.(از تحلیل های دقیق و قوی سیاسی تا پر احساس ترین قطعات ذوق و مطالب سیاسی و فکاهی) شهید مهدی در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نقش بسزا و عمده ای داشت.در مدت یکسال و اندی که این مرکز توطئه در تسخیر دانشجویان بود,رجب بیگی مسئولیت های حساس و بزرگی را چون «مسئولیت برگزاری و انجام گردهمایی جنبش های آزادی بخش جهان در تهران » و «نمایندگی دانشجویان خط امام در گردهمایی» را به عهده داشته و از طرف دانشجویان پیرو خط امام در مراسم نماز جمعه سخنرانی کرده و چندین نوبت نیز اطلاعیه های افشاگرانه آنان را قرائت می نمود.

در دوران دانشجویی وارد عرصه معلمی شده و به جهت توجه ویزه ایشان به مناطق محروم تدریس خصوصی و معلمی در بالای شهر را رها نمود و در منطقه نازی آباد (جنوب تهران) فعالیت معلمی را ادامه داد.

مهدی مصداق بارز آیه«اشداء علی الکفار رحماء بینهم » بود با تمام مهربانی و فروتنی اش با مردم به ویزه با دانش آموزان, او معتقد به برخورد قاطع و کوبنده با گروهکها و سردمداران آنها بود.

روز پنجم مهر ماه که منافقین با سلاح به کشتار مردم و پاسداران انقلاب مشغول بودند «رجب بیگی با سلاح گرم به مقابله با آنها شتافت و به فیض شهادت نایل آمد.»

شهید رجب بیگی:

{ انقلابی که بتواند در زمینه انسان سازی پیروز شود هرگز اسیر دست هیچ قدرتی نخواهد شد و جاودانگی اش تضمین شده است }




نویسنده : فریدون تاریخ : 26 / 10 / 1390

عرض تسلیت به خانواده محترم آقایی

 

 «و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی،جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی، آغازی بی پایان را می سراید» درگذشت مرحومه( حاجیه خانم فاطمه ستوده )  را به  خانواده های محترم آقایی و ستوده تسلیت عرض نموده برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ، برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم .

به همین مناسبت مراسم دعای پر فیض کمیل از طرف خانواده متوفی، پنج شنبه شب در روستای دم افشان برگزار می گردد.حضور شما سروران گرامی موجب امتنان خواهد شد.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار و رویدادهای پایگاه مقاومت امام هادی (ع) و روستای دم افشان رامجرد، ،

نویسنده : فریدون تاریخ : 24 / 10 / 1390



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان مي باشد.