پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان

کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت دهه فجر 94 دهه فجر مبارک کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت هفته بسیج هفته بسیج گرامی باد. آيا ميدانستيد 44 رويداد فاجعه خونين در سرزمين منا تصاوير نادر و قديمي از حال و هواي مراسم حج مراسم تشیع و تدفین شهدای گمنام


اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و زن

اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و زن

1336581026 اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن

امام صادق(ع)می فرمایند:

 

فاطمه را از آنرو فاطمه گفته اند که مردم از شناخت او عاجزند.



:: برچسب‌ها: اس, ام, اس, ولادت, حضرت, فاطمه, زهرا, (س), روز, مادر, و, روز, زناس ام اس, اس ام اس برای ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) جدید سال 91, ,

ادامه مطلب...
نویسنده : فریدون تاریخ : 20 / 2 / 1391

ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و روز زن مبارک

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ولادت با سعادت جگر گوشه رسول خدا ، دخت پیامبر مکرم اسلام (ص) را به ساعت مقدس ولی امر و زمان تبریک و تهنیت عرض می کنیم

سالروز میلاد خجسته فاطمه زهرا) س) سرور بانوان جهان، عطای خداوند سبحان، کوثر قرآن، همتای امیر مومنان و الگوی بی بدیل تمام جهانیان بر همه زنان عالم مبارک باد. بزرگ بانویی که مهر آمیزترین حکمت الهی، کوثر خاتم شد تا پایان یک رسالت را به آخر رساند، تا به فضل خدا، عطای وجودش در وسعت بی کران عطش ما جاری شود، تا آنگاه بتوانیم از همه سراب ها رها شویم و از چشمه حقیقتش سیراب، با این که کمتر کسی به کُنهِ وجودی او رسیده، ولی برای تشنگان حقیقت امکان دست یابی به ایشان از طریق علم و عمل به گفتار و سیره آن صدیقه کبری میسر است

 

 

همانا ما کوثر را به تو اعطا کردیم پس برای پرودگارت نماز بخوان وقربانی کن .     سوره مبارکه کوثر   آیه 2-1

خداوند از خشم فاطمه خشمگين و به سبب خشنودي او خشنود مي شود، فاطمه پاره تن من است، هر كس او را بيازارد مرا آزرده است آن كس كه با او دوستي ورزد با من دوستي ورزيده است. فاطمه قلب و روح من است، فاطمه بانوي زنان دو جهان است.            پیامبر اکرم (ص)

حضرت فاطمه زهرا (س) روز بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت ، در مکه بدنیا آمد ، ایشان وارث صفات بارز مادر گرامیشان خدیجه بود . در بخشش و بلند نظری وحسن تربیت وارث مادر بزرگوارش ودر سجایای ملکوتی وارث پدر بزرگوارش بود.

*فاطمه (س) در نگاه حضرت مهدی (س)

حضرت مهدی (عج ) که جهان را با ظهور و احکام نورانی خود متحول  می کند و عدالت را در تمام زمین حاکم می گرداند فرموده اند که : دختر رسول خدا برای من سرمشق و الگوی نیکویی  است . حضرت مهدی (عج ) حضرت فاطمه زهرا را الگو و اسوه خود در رفتار و برنامه  حکومتی  خود می داند .

فاطمه (س) در اندیشه امام خمینی رحمه الله علیه

حضرت امام خمینی (ره) از فرزندان حضرت زهرا(س) است و در مکتب او پرورش یافته و عمر شریف خویش را در اهداف والای اسلام واهل بیت(ع) سپری نموده است. هم زمانی میلاد امام خمینی و میلاد فاطمه زهرا(س) بر اهمیت این مناسبت، دو چندان، افزوده است. حضرت امام در برخی از پیام ها و سخنرانی های خود به ترسیم و توصیف شخصیت جاودانه فاطمه زهرا(س) پرداخته اند، اما به این نکته نیز باید توجه داشت که آنچه بیان کرده اند تنها اشاره به بخشی از فضایل بی پایان و وصف ناشدنی زهرای مرضیه(س) است، که تبیین همه آن، اصولا از قدرت بشر خارج است.

اینک سخنان حضرت امام را تحت عناوینی چند ، به شما خواننده گرامی تقدیم می داریم:

 

1 - فاطمه)س) مایه افتخار

دردنیایی که درآن زندگی می کنیم، از گذشته تا حال، انسان ها برحسب دیدگاه خود از جهان و انسان و زندگی، به اشیاء یا اشخاصی افتخار می کرده اند و آنها را مایه فخر و مباهات خود دانسته اند، اما حضرت امام، فاطمه زهرا( س) را مایه افتخار می دانند.

الف( افتخار جهان هستی

روز پر افتخار ولادت زنی است که از معجزات تاریخ و افتخارات عالم وجود است.

"زنی که عالم به او افتخار دارد."

ب) افتخار خاندان وحی

"زنی که افتخار خاندان وحی، و چون خورشیدی بر تارک اسلام می درخشد."

"تاریخ اسلام گواه احترامات بی حد رسول خدا(ص) به این مولود شریف است."

ج) افتخار پیروان او

"برای زن ها کمال افتخار است که روزتولد حضرت صدیقه را روز زن قرار داده اند، افتخار است و مسؤولیت."

 

 -2فاطمه (س) تجلی کمال است.

" تمام هویت انسانی در او جلوه گر است. "

" تمام ابعادی که برای زن و برای یک انسان متصور است در فاطمه زهرا(س) جلوه کرده و بوده است. "

"یک انسان به تمام معنی انسان، تمام نسخه انسانیت ، تمام حقیقت زن، تمام حقیقت انسان، ... تمام حیثیت زن، تمام شخصیت زن ، فردا[ روز میلاد] موجود شد."

"تمام هویت های کمالی که در انسان متصور است و در زن تصور دارد، تمام، در این زن است."

 

-3 مقامات معنوی حضرت زهرا(س(

الف) " نور او قبل از خلقت بشر آفریده شده است."

"اصولاً رسول اکرم(ص) و ائمه) علیهم السلام) طبق روایاتی که داریم قبل از این عالم ، انواری بوده اند در ظل عرش... و مقاماتی دارند الی ماشاءالله... چنانکه به حسب روایات این مقامات معنوی برای حضرت زهرا(س) هم هست.

ب) موجودی ملکوتی و جبروتی

"او [ فاطمه زهرا] موجود ملکوتی است که در عالم انسان ظاهر شده است، بلکه موجود الهی جبروتی در صورت یک زن ظاهر شد است."

" معنویات، جلوه های ملکوتی، جلوه های الهی، جلوه های جبروتی، جلوه های ملکی و ناسوتی همه در این موجود است."

ج) مجمع اوصاف انبیاء(ع)

"فردا [ روز ولادت فاطمه زهرا[ همچون زنی متولد می شود که تمام خاصه های انبیاء در اوست."

د) تسبیحات فاطمه زهرا بهترین تعقیبات نماز

"و ازجمله تعقیبات شریفه، تسبیحات صدیقه طاهره (س) است که رسول خدا(ص) ، آن را به فاطمه (س) عطا فرمود. از حضرت صادق (ع) مرویست که این تسبیحات در هر روز، در تعقیبات هر نمازی پیش من محبوب تر است ازهزار رکعت نماز در هر روز.

و) مراوده با جبرئیل، بالاترین فضیلت زهرا(س)

"من راجع به حضرت صدیقه (س) خودم را قاصر می دانم ذکری بکنم، فقط اکتفا می کنم به یک روایت که در کافی شریفه است و با سند معتبر نقل شده و آن روایت این است که حضرت صادق (ع) می فرماید:

فاطمه (س) بعد از پدرش 75 روز زنده بودند، در این دنیا بودند و حزن و شدت بر ایشان غلبه داشت و جبرئیل امین می آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عرض می کرد و مسائلی از آینده نقل می کرد.

ظاهر روایت این است که در این 75  روز ، مراوده ای بوده است  یعنی رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است و گمان ندارم که غیر از طبقه اول از انبیاء عظام درباره کسی اینطور وارد شده باشد... مساله آمدن جبرئیل برای کسی یک مسأله ساده نیست ، خیال نشود که جبرئیل برای هر کسی می آید و امکان دارد بیاید، این یک تناسب لازم است بین روح آن کسی که جبرئیل می خواهد بیاید و مقام جبرئیل که روح اعظم است، چه ما قائل بشویم به این که قضیه ی  تنزل جبرئیل ، به واسطه روح اعظم خود این ولی است یا پیغمبر است، او تنزیل می دهد او را و وارد می کند تا مرتبه پایین، یا بگوییم که خیر، حق تعالی او را مأمور می کند که برو و این مسایل را بگو... تا تناسب مابین روح این کسی که جبرئیل می آید پیش او و بین جبرئیل که روح اعظم است نباشد، امکان ندارد این معنا، و این تناسب بین جبرئیل که روح اعظم است و انبیاء درجه اول بوده است مثل رسول خدا و موسی و عیسی و ابراهیم و امثال اینها، بین همه کس نبوده است... در هر صورت من این شرافت و فضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کرده اند، با این که آنها هم فضایل بزرگی است، این فضیلت را من بالاتر از همه می دانم... و این از فضایلی است که مختص حضرت صدیقه (س) است. "

سخنانی گوهربار در مورد مادر:

بهشت زیر قدمهای مادران است .   پیامبر اکرم «ص»

حق مادرت بر تو این است که بدانی او تو را در جایی حمل کرده است که هیچ کس حمل نمی کند و از میوه دلش آن به تو داد که هیچ کس به دیگری نمی دهد .     امام سجاد «ع»

خداوند به سپاسگزاری از خود پدر و مادر فرمان داده است از پدر و مادرش سپاس گزاری نکند ، خداوند را سپاس نگفته است . امام رضا «ع»

ما به انسان سفارش کردیم که به پدر ومادرش نیکی کند ، مادرش او را با رنج حمل کرد وبا رنج بر زمین نهاد .    سوره مبارکه احقاف ، آیه 15

منبع:www.ali7mc.blogfa.com/post-68.aspx



:: برچسب‌ها: ولادت, حضرت, زهرا, (س), روز, زن, روز, مادر, یا, فاطمه, الزهرا, ,

نویسنده : فریدون تاریخ : 20 / 2 / 1391

آیا میدانستید ؟ !


آیا می دانستید؟ چشم های ما از بدو تولد همین اندازه بوده اند اما رشد دماغ و گوش ما هیچ وقت متوقف نمی شود .

آیا میدانستید ؟   با قرار دادن هدفون بر روی گوش به مدت یک ساعت میزان باکتری موجود در گوش شما به 700 برابر افزایش می یابد .

آیا میدانستید ؟  رنگ چشم تمام نوزادان در هنگام تولد آبی است و ممکن است در طول یک هفته اول رنگ چشمشان تغییر کند .

آیا میدانستید ؟  انسانهایی با وزن متوسط می توانند  80 درصد وزن شان را بلند کنند ولی بعضی سوسکها 4000 برابر وزن خود را بلند میکنند .

آیا میدانستید ؟  اگر انسان قدرت بینائی شاهین را داشت می توانست شماره پلاک یک ماشین را از فاصله 800 متری بخواند .

آیا میدانستید ؟  به دلیل وجود قلب در سمت چپ قفسه سینه , ریه سمت چپ کوچکتر از ریه سمت راست می باشد .

آیا میدانستید ؟  در سال های اخیر ایران با نرخ رشد بالای 20 درصد جزء  5 کشور برتر دنیا از لحاظ سطح گسترش مخابرات است

آیا میدانستید ؟  ایران بزرگترین تولید کننده پسته , خاویار, زعفران و میوه خشک است و هلو, انار و پسته اولین بار در ایران کشت شده است .

آیا میدانستید ؟  زبان پارسی از قدیمی ترین زبان های مورد استفاده در دنیا است و بر خلاف دیگر زبان ها, 18 حرف پارسی دارای نقطه می باشد.

آیا میدانستید ؟  ایران دارای رتبه 9 دنیا برای ارسال ماهواره با استفاده از پرتاب کننده داخلی و رتبه 6 برای ارسال حیوانات به فضا است .

آیا میدانستید ؟  در ساخت تخت جمشید معماران علاوه بر دریافت حقوق از مزایای بیمه کارگری نیز استفاده می کردند .

آیا میدانستید ؟ میدان آزادی با مساحت 50000 متر مربع پس از میدان نقش جهان با مساحت 89600 متر مربع بزرگترین میدان ایران است .

آیا میدانستید ؟ در قرون وسطی شکر کالایی ارزشمندو اشرافی بوده و 9 برابر شیر قیمت داشته است  

آیا میدانستید ؟آرامگاه کورش در سال 2004 میلادی به عنوان زیر مجموعه پاسارگاد تحت شماره 1106 در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است .

منبع:آیا می دانستید



:: برچسب‌ها: آیا, میدانستید, دانستنیها, ایران و,

نویسنده : فریدون تاریخ : 19 / 2 / 1391

وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ مطلب ارسالی ازj.sadeghi1987

وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ
 خداوند در سوره "تین"(انجیر) به این میوه قسم خورده است و دانشمندان دین‌پژوه می‌گویند، احتمالاً علت آن است که انجیر، یکی از میوه‌های همه چیز تمام است و کلکسیونی از املاح و ویتامین‌ها دارد؛لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است.

اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است. قصه از این‌جا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند که به میزان کم، در مغز انسان و حیوانات تولید می‌شود. این پروتئین، کاهش دهنده کلسترول خون و مسئول تقویت قلب و شجاعت انسان است و بازتولیدش بعد از ۶۰ سالگی تعطیل می‌شود.

ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده فقط در انجیر و زیتون موجود است و برای تأمین آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد.
بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم تحقیقاتی می‌نویسد و اعلام می‌کند که در کتاب مقدس مسلمانان، خداوند به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده. نام انجیر فقط یک بار و نام زیتون نیز هفت بار در قرآن آمده است. 1-Surah At-tin 95:1
2-Surah Al-Anam 6:99
3-Surah Al-Anam 6:141
4-Surah An-Nahl 16:11
5-Surah An-Nur 24:35
6-Surah Al Muminun 23:20
7-Surah Abasa 80:29

منابع انگليسي: http://www.rohama.org/en/pages/?cid=80
http://www.scribd.com/doc/24591758/Fig-and-the-Olive-in-Quran-and-
Science



:: برچسب‌ها: وَالتِّينِ, وَالزَّيْتُونِ , سوگند, قرآن, کریم, تحقیق,

نویسنده : فریدون تاریخ : 19 / 2 / 1391

پیام تسلیت به خانواده امینی

جناب آقاي محمد حسن اميني

فقدان فرزند بزرگوارتان محمد اميني ما را نیز اندوهگین ساخت. غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و برای حضرتعالی و دیگر سوگواران صبر و شکیبایی مسئلت می نمایيم .

بسيجيان پايگاه مقاومت امام هادي (ع)



:: موضوعات مرتبط: اخبار و رویدادهای پایگاه مقاومت امام هادی (ع) و روستای دم افشان رامجرد، ،
:: برچسب‌ها: پيام, تسليت, جوان, ناكام, محمد, اميني,

نویسنده : فریدون تاریخ : 15 / 2 / 1391

ایمیل های بدون عنوان (مطلب ارسالی از جعفر )


دوستان گرامي >>سلام

لطفاً توجه بفرمایید اخیراً ایمیل هایی از افرادی که آدرس ایمیل آنها را ذخیره کرده اید بدون عنوان برای شما فرستاده می شود که در آن فقط آدرس یک لینک می باشد و بعضا آدرس لینک مربوط به سایت های تبلیغاتی یا غیر اخلاقی می باشد. لطفاً اگر ایمیل های بدون عنوان که فقط لینک آدرس یک سایت در آن قرار دارد از طرف من یا دیگر دوستانتان برای شما فرستاده شده است (که مطمئناً بدون آگاهی و اطلاع فرستنده است) اصلاً باز نفرمایید چون این ایمیل ها به صورت خودکار برای شما فرستاده می شود. این ایمیل ها جنبه تبلیغاتی و جذب کردن افراد را دارد و مثل ویروس تکثیر می شود لطفاً این را به همه اطلاع رسانی بفرمایید چون ممکن است این ایمیل ها هم به صورت خودکار از طرف شما از طریق آدرس ایمیل هایی که ذخیره کرده اید برای دوستان، آشنایان و همکاران شما فرستاده شود و باعث سوء تفاهم هایی بشود.

با تشکر از توجه شما



:: برچسب‌ها: ایمیل, بدون, عنوان, لینک, آدرس, سایت, خودکار, ,

نویسنده : فریدون تاریخ : 14 / 2 / 1391

پيام تبريك به مناسبت روز معلم


بسم الله الرحمن الرحيم

هل يستوي الذين يعلمون و لا يعلمون    زمر آيه9

معلم بر لوح جان ها نقش دانش و بينش حك مي كند و با خانه تعليم ، بر دفتر سفيد دل ، سرمشق تربيت مي دهد . زلال جاري در بوستان ادب و عرفان او ، گل هاي سينه دانش آموزان را بارور مي كندو چه زيبا سروده اندكه به سان شمعي مي سوزدو بشررا از تاريكي جهل و ناداني بيرون مي آورد.

رنج امروز او ، اعتلاي فرهنگ و انديشه ميهن فرداست و او امروز خود را وقف فرداي ديگران مي سازدو با اين كار ، نام خود را در رديف نام انبيا بركتيبه تاريخ نقش مي كند.

معلم چراغ فروزنده سرزمين علم و فرهيختگي است و دانستن و شناختن را با گذشت و مهر آفريني به جان هاي شيفته آموختن ارزاني ميدارد.

ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مرتضي مطهري و تبريك هفته بزرگداشت مقام معلم به معلمان سختكوش ، اميدوارم كه به لطف خداوند باريتعالي ودر ظل توجهات حضرت ولي عصر (عج ) با تلاش وهمت همه معلمان صبور اين سرزمين شاهد شكوفايي هرچه بيشتر نونهالان و دانش آموزان عزيز اين خطه از ميهن اسلامي باشيم  .

 



:: برچسب‌ها: پيام , تبريك, به, مناسبت, روز , معلم, شهید, مطهری, ,

نویسنده : فریدون تاریخ : 12 / 2 / 1391

شرط اصلی استخدام در شبكه من و تو ( مطلب ارسالی از جعفر )



شبكه انگليسي ساخته من و تو كه كمتر از دو سال است فعاليت خود را با سرمايه گذاري مستقيم انگليسي ها آغاز كرده و با تابلوي فريبنده شبكه اي به اصطلاح اجتماعي و فرهنگي پا به عرصه وجود گذاشت در جديدترين آگهي استخدام خود سه شرط اصلي را براي پذيرفته شدن در اين شبكه اعلام كرده است.



به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ رها اعتمادي كه فردي بهايي زاده و از خانواده نوكران و خدمتكاران دربار شاه مخلوع است در سال 2010 با همكاري رسمي دربار انگليس و چند نفر از عوامل ديگر شبكه من و تو را كه از همان ابتدا لقب خواهرخوانده بي بي سي فارسي را يدك مي كشيد راه اندازي كرد تا اين شبكه از همان ابتدا با تفكري بهايي - صهيونيستي و ضد ايراني پا به عرصه وجود بگذارد.



اعتمادي در جديدترين آگهی استخدام اين شبكه كه در وبلاگش منتشر كرده سه شرط اصلي را براي پذيرفته شدن به عنوان مجري در اين شبكه را اعتقاد راسخ به فرقه ضاله بهائيت ، مخالفت با جمهوري اسلامي ايران و آمادگي داشتن براي عريان شدن عنوان مي كند. رها اعتمادي از چند سال پيش با پشتيباني همه جانبه و البته غير علني عوامل بي بي سي گروهي به نام "جوانان بدون مرز" را براي ضديت با جمهوري اسلامي ايران راه اندازي كرد و تمامي عناصر همسو با فرقه ضاله بهائيت و ضد جمهوري اسلامي ايران را شناسايي و هسته اوليه من و تو را با آنها شكل داد.

البته پيش از اين هم نقل قول هاي بسياري در خصوص پشت پرده بهايي عوامل و مجريان اين شبكه مطرح بود كه اكنون با فرو افتادن پرده هاي فريب سند رسمي بهايي – صهيونيستي بودن اين شبكه به ظاهر فرهنگي – اجتماعي علني شد.

اگرچه كه دو شبكه سلطنتي بي بي سي فارسي و من و تو جدا از هم فعاليت مي كنند اما منبع تغذيه نيرو و مجريان آنها يكي است و عوامل اين دو شبكه در هم تنيده و پشتيبان استراتژيك اهداف ضد ايراني يكديگر هستند.



:: برچسب‌ها: شرط, اصلی, استخدام , , در شبكه, من, و , تو, ,

نویسنده : فریدون تاریخ : 11 / 2 / 1391

مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س)

 

 

تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

دل خورشید محک داشت؟ نداشت

یا به او آیینه شک داشت؟ نداشت
آسمانی که فلک می بخشید احتیاجی به فدک داشت؟ نداشت
غیر دیوار و در و آوارش شانه وحی کمک داشت ؟ نداشت
مردم شهر به هم می گفتند ، در این خانه ترک داشت؟ نداشت
شب شد و آیینه ماه شکست، دست این مرد نمک داشت؟ نداشت
تو بپرس از دل پر خون و غمت، چهره یاس کتک داشت؟ نداشت
 
 
****************

مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س) در بعد اظهر چهارشنبه با همکاری اداره اوقاف و خیریه شهرستان مرودشت  و هیئت امناء زیارتگاه حضرت ایوب نبی (ص) و بسیجیان پایگاههای مقاومت امام هادی (ع), ایوب نبی (ص) , خیبر و ام ابیها (س) در زیارتگاه حضرت ایوب نبی (ص) برگزار شد در این مراسم که اقشار مختلف مردم و بسیجیان و مسوولان حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا جعفری  در ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) سخنانی بیان نمودند و ساده زیستی و پاکدامنی ایشان را به عنوان الگو  مورد تاکید قرار دادند و در ادامه برنامه با ذکر مصیبت حضرت زهرا (س) توسط مداح اهل بیت علیهم السلام برادر احمد نظری  پایان یافت.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار و رویدادهای پایگاه مقاومت امام هادی (ع) و روستای دم افشان رامجرد، ،
:: برچسب‌ها: مراسم, سوگواری, حضرت , فاطمه , (س), پایگاه, های, امام, هادی, ایوب, نبی, خیبر, ام, ابیها, ,

نویسنده : فریدون تاریخ : 7 / 2 / 1391

آیا میدانستید ؟ !



آیا میدانستید که کهکشان راه شیری تقریبا صد میلیارد ستاره دارد ؟

آیا میدانستید که شن خیس از شن خشک سبک تر است ؟

آیا میدانستید که بهترین زمان خواب از ساعت ۱۰ شب تا اذان صبح است ؟

آیا میدانستید که به اعدادی که بیش از نه رقم دارند، اعداد نجومی گویند ؟

آیا میدانستید که نور خورشید تا عمق ۴۰۰ متری آب دریا نفوذ می کند ؟

آیا میدانستید که اگر زنی به کوررنگی مبتلا باشد، فرزندان پسر او کوررنگ می شوند ؟

آیا میدانستید که پرواز با کایت یک ورزش حرفه ای در تایلند است ؟

آیا میدانستید که ایران برای اولین بار در جهان از ضایعات نخل خرما چوب مصنوعی می سازد ؟

آیا میدانستید که ایران دومین تولیدکنندهٔ انجیر جهان است ؟

آیا میدانستید که زرافه میتواند با زبانش گوشهایش را تمیز کند ؟

آیا میدانستید که خرس قطبی هنگامی که روی دو پا می ایستد حدود سه متر است ؟

آیا میدانستید که بلندی شترمرغ به دو متر و نیم و وزنش به ۹۰ کیلو میرسد ؟

آیا میدانستید که اگر تمام رگهای خونی یک انسان را در یک خط بگذاریم تقریبا ۹۷۰۰۰ کیلومتر میشود ؟

آیا میدانستید که قلب میگوها در سر آنها قرار دارد ؟

آیا میدانستید که کانگوروها قادرند ۳ متر به سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند ؟

آیا میدانستید که هر هکتار جنگل قادر است بیش از پنج تن گوگرد و غبار هوا را جذب کند ؟

آیا میدانستید که ۸۵ درصد گیاهان در اقیانوس ها رشد می کنند ؟

آیا میدانستید که آقایان بطور میانگین، روزانه ۴۰ تار مو و خانم ها ۷۰ تا موی خود را از دست می دهند ؟

آیا میدانستید که اسبها در مقابل گاز اشک آور مصون اند ؟

آیا میدانستید که نعناع سکسکه و تنگی نفس را شفا میدهد ؟

آیا میدانستید که جرم زمین هشتاد و یک برابر ماه است ؟

آیا میدانستید که نور میتواند در یک ثانیه ۷.۵ دور دور زمین بچرخد ؟

آیا میدانستید که ماشین ظرفشویی در سال ۱۸۸۹ اختراع شد ؟

آیا میدانستید که مرکز خورشید حدود ۱۵ میلیون درجه سانتی گراد حرارت دارد ؟

آیا میدانستید که بعد از موز، غذای مورد علاقه گوریل های باغ وحش، کرفس است ؟

آیا میدانستید که در هر ثانیه در امریکا بیش از ۵۵۰ هات داگ خورده میشود ؟

آیا میدانستید که اروپا تنها قاره بدون صحرا است ؟

آیا میدانستید که سطح ریه های شما، تقریبا به اندازه یک زمین تنیس است ؟

آیا میدانستید که زنبور عسل می تواند نور فرابنفش را ببینید ؟

آیا میدانستید که در هر اینچ مربع از بدن انسان به طور متوسط ​۳۲میلیون باکتری وجود دارد ؟

آیا میدانستید که کوچک ترین استخوان بدن شما، در گوش شماست ؟

آیا میدانستید که اکثر مردم نیمی از جوانه های چشایی خود را از دست داده اند ؟

آیا میدانستید که وزن مجسمه آزادی در امریکا، بیش از ۲۲۵ تن است ؟

آیا میدانستید که آلبرت انیشتین هرگز نمیتوانست رانندگی کند ؟

آیا میدانستید که قدیمی ترین فسیل سوسک مربوط به ۲۸۰ میلیون سال پیش است ؟

آیا میدانستید که شتر می تواند ۹۴ لیتر (۲۵ گالن) آب را در کمتر از ۳ دقیقه بنوشید ؟

آیا میدانستید که اولین تاکسی سرویس در سال ۱۹۰۷ در نیویورک آغاز شد ؟

آیا میدانستید که اولین پرش چتر نجات از هواپیما در سال ۱۹۱۸ بیش از فرانسه بود ؟

آیا میدانستید که بدن انسان در هر ثانیه ۲،۵۰۰،۰۰۰ سلول قرمز خون تولید میکند ؟

آیا میدانستید که یک گاو به طور متوسط روزانه ۴۰ لیوان شیر تولید میکند ؟

آیا میدانستید که کمترین سوخت و ساز بدن در حیوانات متعلق به نهنگ است ؟

آیا میدانستید که جعبه سیاه هواپیما، در حقیقت نارنجی رنگ است ؟

آیا میدانستید که متوسط یک کوه یخی ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تن است ؟

آیا میدانستید که 132 اتاق در کاخ سفید ایالات متحده وجود دارد ؟

آیا میدانستید که آفتاب پرست می تواند همزمان چشم خود را در دو جهت حرکت دهد ؟

آیا میدانستید که املای کلمه "تاکسی" در زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، سوئدی و پرتغالی یکیست ؟

آیا میدانستید که تمام مارها گوشتخوار هستند ؟

آیا میدانستید که درب بطری بازکن در سال ۱۸۹۰ اختراع شد ؟

آیا میدانستید که زمستان ۱۹۳۲ آنقدر سرد بود که آبشار نیاگارا به طور کامل یخ زد ؟

آیا میدانستید که نام خانوادگی گارسیا، شایع ترین نام در اسپانیا است ؟

آیا میدانستید که بزرگترین منبع درآمد اسپانیا از صنعت گردشگری است ؟

آیا میدانستید که طول عمر خرس های وحشی به طور متوسط ۱۷ سال است ؟

آیا میدانستید که طول عمر متوسط سنجاب ۹ سال است ؟

آیا میدانستید که قهوه محبوب ترین نوشیدنی در سراسر جهان با بیش از ۴۰۰ میلیارد فنجان مصرف در هر سال است ؟

آیا میدانستید که گربه ماهی بیش از 100.000 جوانه های چشایی دارد ؟

آیا میدانستید که قند و شکر تفاله باقیمانده چغندر قند و نیشکراست که مواد ارزشمند آن گرفته و به دامها داده میشود؟

آیا میدانستید که اسید های چرب ترانس در چیپس پس از حرارت مکرر سرطان زا می‌شوند ؟

آیا میدانستید که بیماری قند اولین عامل کوری در مردم جهان است ؟

آیا میدانستید که هر عنکبوت تار مخصوص به خود را دارد و تارهای آنها هرگز شبیه به هم نیستند ؟

آیا میدانستید که مار ناشنواست و به وسیله ارتعاشات دریافتی از زمین میتواند محیط اطراف خود را درک کند ؟

آیا میدانستید که نظیر اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟

 

 



:: موضوعات مرتبط: دانستنیها، ،
:: برچسب‌ها: آیا, میدانستید, دانستنیها, ,

نویسنده : فریدون تاریخ : 7 / 2 / 1391

خلیج فارس
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مختصات: شرقی‌°۵۱ شمالی‌°۲۷ (نقشه)


نام بین المللی :
خلیج فارس Persian Gulf
 
نام تاریخی دریای پارس - پرسیکون کاای تاس- سینوس پرسیکوس
موقعیت جغرافیایی جنوب غربی آسیا، منطقه خاورمیانه
نوع(اقیانوس‌شناسی) خلیج
مساحت ۲۵۱٬۰۰۰ کیلومتر مربع
منطقه اقیانوس هند
سرچشمه نخستین دریای عمان
ژرفای بیشینه ۹۰ متر
ژرفای میانگین ۵۰ متر
درازای بیشینه ۹۸۹ کیلومتر
کشورهای ساحلی پرچم ایران ایران
پرچم عمان عمان
پرچم امارات متحده عربی امارات متحده عربی
پرچم عربستان سعودی عربستان
پرچم قطر قطر
پرچم بحرین بحرین
پرچم کویت کویت
پرچم عراق عراق
منابع مهم منابع سرشار نفت و گاز
نقشه ۱۶۸۹
نام خلیج فارس است به زبان لاتین قدیمی: Sinus Persicus امروزه:Sinus Persici در نقشه آورده شده‌است.

خلیج فارس، دریای پارس آبراهی است که در امتداد دریای عمان و در میان ایران و شبه جزیره عربستان قرار دارد. نام تاریخی این خلیج، در زبان‌های گوناگون، ترجمه عبارت «خلیج فارس» یا «دریای پارس» بوده‌است.[۱] مساحت آن ۲۳۷٬۴۷۳ کیلومتر مربع است[۲]، و پس از خلیج مکزیک و خلیج هودسن سومین خلیج بزرگ جهان بشمار می‌آید. خلیج فارس از شرق از طریق تنگه هرمز و دریای عمان به اقیانوس هند و دریای عرب راه دارد، و از غرب به دلتای رودخانه اروندرود، که حاصل پیوند دو رودخانهٔ دجله و فرات و پیوستن رود کارون به آن است، ختم می‌شود.[۳] کشورهای ایران، عمان، عراق، عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر و بحرین در کناره خلیج فارس هستند. در این میان سواحل شمالی خلیج‌فارس تماماً در جغرافیای سیاسی ایران قرار دارند.[۴]

به سبب وجود منابع سرشار نفت و گاز در خلیج فارس و سواحل آن، این آبراهه در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای مهم و راهبردی بشمار می‌آید.



:: برچسب‌ها: خلیج, فارس, تاریخچه, اهمیت, جزایر, مشخصات, محیط, زیست, نگارخانه, نقشه, منابع, غذلیی, دریا, نوردی,

ادامه مطلب...
نویسنده : فریدون تاریخ : 7 / 2 / 1391

★☆ دانلود سرودهای ویژه روز ملی خلیج فارس ☆★
ای آب نیلگون و گهــــر بار کشورم
ای عشق پر تلاطم و موج شناورم
صد جان فدای شوکت نام تو گشته است
ای جــــــان فـــــدای همـــــت یار دلاورم


فایل های پیوست شده
نوع فایل: mp3 Ey Ab-e-Nilgoon.mp3 (680.0 کیلو بایت, 16 نمایش)
نوع فایل: mp3 Ey Ab-e-Nilgoon[16].mp3 (352.0 کیلو بایت, 7 نمایش)


:: برچسب‌ها: دانلود, سرودهای, ویژه , روز, ملی , خلیج, فارس, ,

نویسنده : فریدون تاریخ : 7 / 2 / 1391

★☆ سرودهای ویژه روز ملی خلیج فارس ☆★
ای همیشه فارس، ای خلیج مهر

همچــنان بمان، جاودان و استوار



فایل های پیوست شده
نوع فایل: mp3 Ey Hamishe Fars.mp3 (336.0 کیلو بایت, 29 نمایش)


:: برچسب‌ها: سرودهای, ویژه, روز, ملی , خلیج, فارس , ,

نویسنده : فریدون تاریخ : 7 / 2 / 1391

توفان شن، شكست حمله نظامي آمريكا به ايران در طبس

پنجم ارديبهشت، سالروز شكست نظامي آمريكا در صحراي طبس است. در اين حمله نظامي، شيطان بزرگ با مفتضحانه‌ترين وضعي شكست خورد. شكست شيطان بزرگ در اين عمليات، حمله فيلداران ابرهه را به خانه كعبه در ذهن‌ها زنده مي‌كند. لشگريان ابرهه، همچون نيروهاي متجاوز آمريكايي، از فراواني قدرت و شوكت، تصور نمي‌كردند كسي بتواند مانع حمله آنها به خانه كعبه شود، ولي آن هنگام كه به سوي كعبه هجوم آغاز كردند، به فرمان خداوند متعال، پرندگاني در آسمان ظاهر شدند و سنگ‌هايي كه در منقار داشتند، بر سر فيل سواران فرود آوردند و بدين وسيله، كافران يكي پس از ديگري به هلاكت رسيدند. در پنجم ارديبهشت 1359 نيز دانه‌هاي ريز شن، دسيسه بزرگ آمريكا را فرو شكست.

بقیه در ادامه مطلب

 



:: برچسب‌ها: توفان شن, شكست حمله نظامي آمريكا به ايران در طبس,

ادامه مطلب...
نویسنده : فریدون تاریخ : 5 / 2 / 1391

بازتاب خبر رمزگشایی پهپاد در رسانه‌های جهان

 

بازتاب خبر رمزگشایی پهپاد در رسانه‌های جهان

آغاز ساخت نسخه‌ای از پهپاد جاسوسی آمریکا بازتابی در رسانه‌های جهان داشت.



:: برچسب‌ها: بازتاب , خبر, رمز, گشایی, پهپاد, در , رسانه‌های , جهان, RQ170,

ادامه مطلب...
نویسنده : فریدون تاریخ : 5 / 2 / 1391



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان مي باشد.